Categoriearchief: Oefenwedstrijd

Oefenwedstrijd

Oefenwedstrijd Boeskoolboys
Datum : zaterdag 19 januari 2019
Locatie : voetbalvereniging Oldenzaal
Aanvang : 11:00 uur
Duur : 70 minuten (2 x 35)

Aanwezig: Conner, Wout, Daan, Sem, Joshua, Giovanni, Chevayo, Collim
Afwezig : Senna (i.v.m. weekend weg)

De oefenwedstrijd wordt gespeeld tussen de JO12 en de JO14 van voetbalvereniging Oldenzaal. In beide teams zitten leden van de boeskoolboys.
Ondanks de kou hebben de jongens en meiden er vandaag zin in.
Een 1e (oefen)wedstrijd na de winterstop. Het gaat gelijk op, maar we zien toch dat de JO12 een goed en sterk georganiseerd team is en ze de 1e helft sterk uit de startblokken komen. In de 7e minuut krijgt de JO14 een mooie kans, maar raakt de lat. Door het sterke optreden van de JO12 krijgen ook zij hun kansjes en benutten deze dan ook in de 14e minuut, 1-0. In de 15e minuut veroverd de JO14 de bal en schiet op de goal….mis….de schutter loopt door en krijgt de bal via de rebound weer terug. Nog maar één keer vuren, helaas deze poging eindigt op de lat. De JO14 heeft iets met latje trappen….ze krijgen de bal er maar niet in. De JO12 laat weer zien dat ze sterker zijn en hebben vaak balbezit en de nodige kansen. De tijd gaat snel en met een ruststand van 1-0 gaan we thee drinken.

De JO14 opent scherp na de rust en door een eigen doelpunt van JO12 komt de stand op 1-1. Dit geeft de JO14 hoop en dat laten ze ook zien
Ze hebben veel balbezit en de JO12 krijgt hierdoor weinig kansen. In de 58e minuut maakt de JO14 een prachtig doelpunt, via een vrije trap vanaf 25 meter beland de bal strak in de kruising. De stand is 1-2 in het voordeel van de JO14. Even ziet het er naar uit dat de JO12 hun kruit hebben verschoten. Via 2 snelle aanvallen van de JO14 komt er een eind aan de droom van de JO12 en staat de eindstand van 1-4 in het voordeel van de JO14 op het scorebord. Ondanks de kou hebben de kids weer genoten van hun eerste wedstrijd na de winterstop.

2-2.jpeg JO12-1.jpeg JO14-0.jpeg

Verslag oefenpot

17 januari
Wij waren met 4 man en de tegenstander ook. Dat kwam wel goed uit want de zaal was precies groot genoeg voor 4 tegen 4.
Matjes tegen de muur en gaan.
We begonnen slecht. Al snel op 0-3. Na 20min zelfs op 5-11. Daarna begonnen we aan een inhaalslag. Met een voorsprong van 16-15 als gevolg. Helaas hebben we in de laatste minuten toch nog verloren. 17-18

actiefoto gentstudent tegen destroyers 2-2.jpg actiefoto gentstudent tegen destroyers-1.jpg teamfoto gentstudent met destoyers-0.jpg

Verslag Oefenpot

17 januari
Wij waren met 4 man en de tegenstander ook. Dat kwam wel goed uit want de zaal was precies groot genoeg voor 4 tegen 4.
Matjes tegen de muur en gaan.
We begonnen goed. Al snel op een 3-0 voorsprong. Na 20min zelfs op 11-5. Daarna werden wij wat vermoeid en konden zij terug in de wedstrijd komen. Met voor ons een achterstand als gevolg. 15-16! Gelukkig hebben we in de laatste minuten de overwinning toch nog over de streep kunnen trekken. 18-17

actiefoto gentstudent tegen destroyers 2-2.jpg actiefoto gentstudent tegen destroyers-1.jpg teamfoto gentstudent met destoyers-0.jpg

Toernooi Oldenzaal in kerstvakantie

Vandaag hebben wij een toernooitje gespeeld in Oldenzaal. Hierbij waren negen spelers van ons team aanwezig. Het toernooi begon om 10.00 en eindigde om 14.00. We speelden drie wedstrijdje van twaalf minuten. Twee van de drie wedstrijden hebben we tegen jongensteams gespeeld. Bij deze wedstrijden hadden wij een man meer dan de jongens. Hierdoor werden de wedstrijden iets gelijkwaardiger. De andere wedstrijd hebben we gespeeld tegen het andere meisjesteam. Helaas hebben we geen wedstrijden gewonnen. We hebben wel de prijs van het best samenwerkende team verdiend. Daarnaast gingen we elke wedstrijd beter spelen en daar zijn we erg blij mee. Al met al was het een geslaagde dag voor ons.

Groetjes,

Fc Kip

IMG-20181222-WA0345-2.jpg DSC_2441-1.JPG IMG-20181222-WA0329-0.jpg

1e oefenwedstrijd, toernooi Almelo

We hebben op 28 december meegedaan met ons team aan een voetbaltoernooi wat georganiseerd is door het jongerenwerk in almelo (Avedan). Er deden 8 teams mee met het toernooi en wij waren met 5 man aanwezig.
Na een spannende poulefase hebben we de halve finale gewonnen. Uiteindelijk zijn we in de finale beland en die was erg spannend. Uiteraard was de hele zaal tegen ons omdat wij als enige team uit Enschede in geheel FC twente ornaat in de finale stonden.
In de slotminuut maakte we de 1-2 waardoor we het toernooi gewonnen hebben. Het was een erg geslaagd toernooi!

01A53CF2-BF9B-4D3E-B210-774ED46DBDFA-2.jpeg F1F98038-58B5-44BF-9444-287261D9CD5E-1.jpeg 4D530237-E37D-419F-8B6F-D1B65F81586F-0.jpeg