Buurtbijdrage klussen en activiteit uitvoeren in Syr. orthod. Kerk

Vrijdag zijn wij met ons team naar de Syrisch Orthodoxe kerk in Oldenzaal gegaan om ons buurtbijdrage uit te voeren. Allereerst hebben we gewacht op Mevr. Lahdo. Zij is ook de beheerder vab de grote zaal waar zij ons naar toe heeft geleid. We kregen alleerst instructies hoe we met de materialen om moeten gaan en ieder had een eigen taak. We hebben op de bovenverdieping geklust. Paar planken geschroefd de los zaten en een ruimte schoongemaakt. Benedenruimte was een activiteiten met kinderen waar wij ook ons bijdrage hebben geleverd. Ook hebben we de benedenruimte opgeruimd en schoongemaakt. Tussendoor gesproken met de leden van de kerk en vonden een goed idee dat wij hun gemeenschap hielpen. De voorzitter was er ook en de begeleider Mehmet heeft uitgelegd waarvoor ze hier waren en wat de bedoeling vandaag was. We kregen positieve reactie. Ook waren er mensen die onverwachts binnenkwamen en waren nieuwsgierig wat we deden. We hebben samen met mevrouw Lahdo de boel opgeruimd en een klein sport activiteit voor de kinderen hadden we nauwelijks tijd meer voor gehad. Ook waren er 6 tal buurtbewoners die een kijkje kwamen nemen. Helaas waren door ziekte en een andere noodzakelijke verplichtingen Niet iedereen aanwezig . We hebben 2 spelers die er niet waren. We waren wel blij met onze uitvoering en het bestuur was ook op de hoogte wat eigenlijk Fc Twentecup inhield. Ons volgend doel is een training in februari.

IMG_20180216_190222_resized_20180223_052031319 IMG_20180216_183047_resized_20180223_052032833 IMG_20180216_182934_resized_20180223_052032146

Lees verder

training zaal

Gisteren 22/02/2018 vond de derde training plaats van het team Ballie XI. We waren dit keer aanwezig met 6 man sterk. de training vond plaats in de helmichstraat 42 in de zaal. Dit keer konden we gebruik maken van een pofbal. Dit zorgde ervoor dat er veel trucjes om de hoek kwamen kijken.

We begonnen de training met natuurlijk een goede warming up om de spieren goed warm te maken. vervolgens gingen we een rondotje doen met twee jongens in het midden. Daarna zijn we een partijtje gaan voetballen een uur lang waarin goed, fanatiek en respectvol gevoetbald werd.

Zie foto’s op de mail.

20180216_202132 20171222_202415

Lees verder

Hapjes aangeboden door Dames Velve voor de kaartclub Lumen

Donderdagavond 22-2 was het dan zo ver, we gingen koken en hapjes maken voor de kaartclub in het wijkcentrum Lumen. Op dinsdag hebben we bij Phenix alvast de boodschappenlijst gemaakt en de taken verdeeld. Donderdag gingen we de boodschappen halen en daarna met z’n allen aan de slag. Al snel bleek dat we genoeg boodschappen hadden maar te weinig materiaal. Gelukkig ging Channie snel langs huis en had haar halve keuken meegenomen. Dus toen hadden we ook genoeg materiaal om bezig te gaan. We hebben een chocoladetaart, een appeltaart, gevulde eieren en wraps gemaakt. We hebben ze een beetje verkeerd om geserveerd, want de kaartclub kreeg eerst de hapjes, en als afsluiter de taart. De slagroom was tijdens het bereiden al op, want Jeroen kreeg van Tess bijna een hele slagroom bus over zich heen. Het was dus erg gezellig en we hebben het allemaal netjes opgeruimd! De dames van de kaartclub en andere mensen die nog in het wijkcentrum waren hebben lekkere hapjes gegeten en wij hebben geleerd wat er bij komt kijken om zoiets te doen.

Uitdelen hapjes Teamfoto koken Actiefoto koken

Lees verder

Training

Op 21 februari om 15:00 zijn de dames van de Chill Out Gurlzz samen gekomen bij de Cruyff court om weer een training te doen we miste 2 meiden Omdat die ziek waren. We zijn eerst begonnen met een warming up rondjes rennen rond de Cruyff court dat hebben ze 3 keer gedaan ook om te kijken naar hun eigen conditie de meiden waren helemaal buiten adem dus hebben we 10 min pauze genomen en zijn we veder gegaan met partijtjes spelen we hebben 4 tegen 4 gespeeld. De meiden moeten wat meer samen spelen en leren goed verdedigen van het team de meiden zijn daar heel fanatiek mee bezig geweest zodat het team sterker en slimmer speelt. Na een uurtje trainen hebben we nog besproken wat we de volgende training gaan doen en waar we beter in moeten worden. Foto’s zijn ondertussen gemaakt en de meiden mochten met zwetende hoofd naar huis!!

Lees verder

Oefenwedstrijd tegen de Velve Dames

In de gymzaal van de Paus Joannes Basisschool in Enschede hadden we (The Power of Performance Girls) op 15.02.2018 een oefenweistrijd tegen de Velve Dames. Helaas waren van ons team alleen maar vier meiden aanwezig. De Velve Dames waren metsen tien. We probeerden toch er het beste van te maken. We begonnen gelijk met een partij van tien minuten en speelden vier tegen vier. De Velve Dames konden meermaals wisselen. Voor een korte tijd hadden we geblesseerde speler. Dus speelde een meisje van de Velve Dames bij ons mee als keeper. Uiteindelijk hebben we 10:8 verloren maar iedereen vond het heel leuk en gezellig. Dat was ook volgens ons de bedoeling. Lekker voetballen en een beetje oefenen!

20180215_192207[1] 20180215_191809[1] 20180215_190108[1]

Lees verder

Dames van Velve spelen een leuke wedstrijd tegen de Performance Girls

Op donderdag 25 januari had onze begeleider een wedstrijd geregeld tegen de Power of Performance Girls geregeld. Omdat het buiten slecht weer is gingen we in de zaal een wedstrijd spelen. De meisjes van het andere team waren een stuk kleiner en jonger, dus we dachten dat we dik gingen winnen. Charity en Peppa waren zelfs bang om de meisjes om te duwen. Maar de kleinere meiden kwamen brutaal op voorsprong. Toen moesten we toch beter ons best gaan doen, en dat lukte. In het tweede wedstrijdje kwamen we met 5-1 voor te staan. In het 3e potje ging onze begeleidster Channie het veld ook nog even in, maar na 30 seconden kwam ze er achter dat ze beter even een warmingup had kunnen doen. Beterschap! Daarna raakte ook Charity nog geblesseerd, dus dat ging niet zo lekker. Marloe ging nog even meedoen met de tegenstander en de laatste twee potjes werd het toch nog wat spannender. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd met 10-7. Het was ook super leuk en gezellig maar we moeten nog wel vaker gaan trainen. Meiden van de Power of Performance: bedankt voor de leuke wedstrijd!

Teamfoto wedstrijd 2 Actiefoto wedstrijd 2 Actiefoto 2 wedstrijd 2

Lees verder

Instagram



Unive FC Twente Cup

  • Unive